Самоврядування – спосіб організації життя колективу, що передбачає активну участь дітей (на основі взаємодії з педагогами) у прийнятті й виконанні рішень для досягнення суспільно значущих цілей. Воно є методикою їх залучення до організації спільної діяльності.
Шкільне самоврядування допомагає учням організувати власне життя і життя своїх товаришів. Адже взаємостосунки, які існують у класному колективі, розв’язування певних конфліктів, захист своїх прав та інтересів, спільні пошуки тих чи інших шляхів для виконання поставлених завдань – це і є перші кроки у доросле життя. Повноцінному учнівському самоврядуванню притаманна раціональна внутрішня організованість, що виявляється у загальній захопленості справою, нових ініціативах, високому рівні відповідальності за спільну справу.
У сучасних умовах постає соціальна потреба у наявності особистості, спроможної розв’язати і щоденні, і масштабні завдання, які забезпечують не просто виживання, а прогрес нації. Саме такою наукою управління є участь у шкільному самоврядуванні.
Метою діяльності учнівського парламенту нашої школи є:
– засвоєння демократичних норм, традицій, принципів.
– прилучення до загальнолюдських цінностей: формування активної особистості, котра здатна нести відповідальність за свої вчинки, громадянина України.
– захист прав та інтересів учнів.
– об’єднання зусиль для добрих і корисних справ.
– формування активної позиції школярів.
– створення атмосфери взаємопорозуміння.
Учнівський парламент діє на засадах:
1. Добровільного членства.
2. Демократії, законності, гласності.
3. Довіри і толерантності.
4. Відповідальності перед громадою школи.
Функції учнівського самоврядування:
– комунікативна;
– соціалізуюча;
– організаторська;
– превентивна;
– виховна;
– захисна.
Робота органів самоврядування у закладі сприяє:
– участі у суспільно корисній праці, проведенні організаторських акцій на здійснення загальношкільних традиційних заходів тощо;
– виховання особистості в колективі в ході спільної діяльності: майбутній громадянин повинен уміти реально оцінити себе, жити в колективі, навчитися створювати його атмосферу, враховувати думки меншості, шукати шляхи до вирішення тих чи інших питань;
– єдність вимог і повага до особистості.
Засновниками учнівського самоврядування є учні 5-11 класів, представники цих класів беруть участь у засіданні учнівської конференції .
План роботи учнівського самоврядування на 2020 – 2021 навчальний рік. (план роботи учнівського самоврядування)
Статут учнівського самоврядування (статут учн.самоврядування)