- Враховуйте труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п’ятикласників при виборі термінології, доборі методичних прийомів. Поглиблюйте свої знання психологічних особливостей молодших підлітків, дотримання принципів наступності між початковою та основною школою.
- Не перевантажуйте учнів надмірними за обсягом домашніми завданнями, дозуйте їх з урахуванням рівня підготовки учня, гігієнічних вимог віку.
- Стежте за темпом уроку — високий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал.
- Налагоджуйте емоційний контакт з класом,формуйте партнерські стосунки з учнями.
- На засіданнях методичних комісій, класних та шкільних нарадах відпрацюйте єдині вимоги до учнів (дотримуйтесь єдиного орфографічного режиму, критеріїв оцінювання).
- Продовжуйте розвиток та формування ключових компетентностей учнів. Виявляйте й розвивайте індивідуальні нахили та інтереси учнів, їхні творчі здібності.
- Налагоджуйте емоційний контакт з батьками школярів.
- Ніколи не використовуйте оцінку як засіб покарання учня. Оцінка досягнень повинна орієнтуватися на успіх, сприяти мотивації навчання, а не її зниженню.
- Фіксуйте позитивну динаміку в розвитку кожного учня (не порівнюйте Катерину і Миколу, а порівнюйте Миколу сьогодні і вчора).
- Розвивайте навички самоконтролю, вміння оцінювати свою роботу й роботу класу. Не бійтеся визнавати свої помилки. Постійно аналізуйте «плюси» і «мінуси» у своїй роботі.
- Використовуйте різні методики в групах, парах, індивідуально,активні та інтерактивні методи і форми роботи.Застосовуйте особистісно-зорієнтований підхід у навчально-виховному процесі.
- Не утворюйте психотравмуючих ситуацій при виставленні оцінок за контрольні роботи,тематичні, семестрові тощо. Виставляйте оцінки не формально, а з урахуванням особистісних досягнень кожного учня.
13.Співпрацюйте із класним керівником, учителем початкових класів, вчителями-предметниками, практичним психологом. Відвідуйте уроки у своїх колег.
Бажаємо успіху!